Nuffnang

Thursday, October 16, 2014

sapa kata bila kau tukar diri jadi lawa jelita ko akan makin disayang? *merujuk sesetengah kes*

aku ada kawan. sorang. pangkat adik. pompuan la opcos.

kami jumpa secara tak sengaja. dalm fb.

aku kagum sebab dia dulu seorang yg gemok, pendek kata kalau dia lalu sebelah mna2 lelaki (atau mungkin juga mana2 perempuan), takde org nk tgk dia atas bawah.

tapi masa tu dia dh ada somone sepesial dan dah bertunang.

lelaki tuh trima dia waktu dia dalam keadaan proses nk kurus. masa tuh belom kurus sepenuhnya.

sampailah dia kurus ikot BMI dia, lelaki tu tinggalkan dia.

sedihkan cerita mcm ni?

memanglaah dia bukan kurus sebab lelaki tuh, atau sebab dia nak kawen.. tapi aku rasa ralat laa.

sebab time dia gemok, laki tu elok je ngan dia, laki tuh keje jauh pulak tuh, so mungkin dia hargai loyal budak pompuan ni.

tapi above all, orang kata: jodoh maut tuh ditangan tuhan kan.. :)

takpe lah, aku doakan dia bahagia dengan jalannya yg telah ditentukan. amin.

__________________________________________________________________

kajian mendapati apabila anda berada dalam pasca-perpisahan (post-breakup), anda akan tend to takde selera nak makan, mata panda, emosi tergangu, dan macam2 lagi benda tak best berlaku.

__________________________________________________________________

aku suka dengar fakta tersebut, nak2 bab "tend to takde selera nak makan"

sebab lately ni, selera aku, macam bela hantu raya 3 hekor.

pre-peod barangkali.

2 comments:

Umm AA said...

hahaha..lawak lah bab selera tuh lis..
mungkin secara kebetulan tuh mrk berpisah lps pompuan tuh kurus..or dia lebih comeyy ms gemok kot pd pandangan laki tuh...huhuhu

||alis|| said...

hihi, betul tu kak... selera naik je salahkan pms :P

hurm.. dalam hubungan tanpa ikatan sah ni, kadang2 mungkin jugak sbb dah lama, so manis tuh jadi makin tawar. sbb tu wajib sahkan cecepat :)