Nuffnang

Wednesday, November 10, 2010

beri harapan boleh; tapi jangan sesekali tipu (kan dulu ustaz dah cakap, tipu dosa, dosa masuk neraka tau!)

kalau rasa diri kamu dah kuat semangat nak bagi orang lain harapan, sila. tapi jangan, diulangi, JANGAN, JANGAN, JANGAN; bagi harapan kalau setakat nak sedapkan hati orang lain. jangan menipu semata2 nak senangkan hati kamu sendiri.
.
aku penah digula-gulakan dengan harapan. bukan sekali. tiap kali mahu berhenti, dia minta ditingkatkan lagi hubungan yang ntah-real-ke-atau-mimpi macam nih.
.
hanging. and i hate it. more bila dah berada dalam tingkat itu, aku dijatuhkan. again. eh bangang kan? sapa? aku? eh bukan aku la. dia. tak kira laa berapa kali lagi nak tipu perasaan, jiwa orang macam nih, tak kenal erti serik ke eh?
.
"saya tak janjikan bulan bintang pada awak"
.
yer, betul. kalau saya suruh pon, takkan mana bulan bintang tuh nak berjanji pulak ngan awak, satu hal lagi plak kang~
.
sakit bai! sakit!
.

2 comments:

gadisBunga said...

kalau mcm tu gayanya, lebih baik angkat kaki. :)

||alis|| said...

lama dah GB, cuma dulu, hati belum kuat ;)