Nuffnang

Tuesday, November 9, 2010

rantaian soalan itu takkan pernah punya nokhtah

bila kau dah masuk usia wajib ber"kawan rapat" dengan lawan jantina..
- bila kau nak ada kawan nih? asek gambar dngan kawan2 pompuan jer dalam gambar kat FB ko.
- ko takde boifren ke? tak caya laa aku!
- mana boifren ko? tak ajak datang beraya?
- kemarin aku jumpa ko makan dengan sorang budak laki, tuh boifren ko eh?

bila ko dah masuk usia wajib kawen....
- bila nak kawen? kemarin yg makcik jumpa tuh kawan ko (padahal kawan skola) kan? (makcik2)
- ko takde kawan lagi ke? makcik kenalkan ko nak? (makcik2 lagi)
- adik ko dah 2 orang lepas, dah selamat, ko bila lagi? ko tunggu sapa?
- ko nih memilih ke? dulu belajar sampai mana?
- acik nak kenalkan ko, tapi acik segan, ko belaja tinggi, budak nih keje kilang jer. boleh ke ko nak berkawan dgn orang kilang? (aku pali suka sendiri tanya, sendiri jawab~)

bila ko dah kawen plak...
- ko dah ada apa2? (masa tuh baru sebulan kawen, soalan plak dari apak mertua! bukan mak oke, apakkkkk.....)
- bila nak bertiga nih? tak sunyi ke?
- korang merancang ke?
- eh, dah 2 tahun kawen, takkan nak hanimun manjang....?
- anak si Seri (bukan nama sebenar), dah nak masuk 2 orang dah, padahal ko kawen awal dari dia kan?

bila dah ada anak sorang...
- bila dak abang nih nak beradik lagi? ko jangan merancang sangat... ko pon bukan muda lagi.
- ko tak kesian ke dak akak nih asek pegang2 baby orang?

bila ko beranak setahun sekali...
- eh ko nih tak reti penat ke? makcik tengok makcik yg penat..

bila anak dah besar2....
- bila nak terima menantu?
- ko dah ada menantu?
- cucu dah berapa? ha? belum menantu lagi? anak yg sulung umur bape?

.


.



.



.


soalan2 nih kadang tuh penat nak layan, kan? aku prefer bertahan pada soalan pertama. sebab aku tahu, once aku berjaya harung soalan pertama, yang berikut pasti akan menyusul, trust me, and they'll will never stop after dat...


.

2 comments:

Ms.Lilies said...

Tiada bantahan yang arif!!

Aku kena ngam2 lepas beranak...

'Haaaa??!!pompuan lagi??ko kena beranak cepat2 lg ni dapat anak laki pulak'

Padahal luka aku pun tgh merah lg time tu...rasa nak sepak2 je mulut tu

||alis|| said...

kakmimi, diorang lupa nak syukur nikmat tuh..

anak kalau 4lelaki 4 perempuan pon, kalau nak campak mak abah kat rumah orang tua2, tak guna gak kan...

T_________T