Nuffnang

Thursday, June 4, 2009

senyum..senyum...

kelmarin;

perkahwinan sepupu.

aku duduk2 bersama makcik2, bungkus lauk untuk berkat. ambil peluang borak ngan makcik sebelah.. borak punya borak, rupanya makcik ini kenal sama ibu ku.

makcik: oo kamu anak hajah rahmah la nih..
aku: a'ar makcik.
makcik: dah kawen la kan? hari tuh makcik ada dengar rumah kamu buat keje kawen.
aku: (senyum), betol. rumah ada buat keje kawen, tapi bukan saya.. adik saya.
makcik: aik? kenapa kena langkah sama adik?
aku: hehehe.. bukan senang orang nak langkah saya makcik. dia jer sorang berani (senyum lagik)
makcik: ini usia dah brapa?
aku: dah 27.
makcik: ooo.. dah 27.... anak makcik yg sulung lelaki, 28, bujang lagi tuh, ntah bile ntah nak kawen...
aku: (cepat larik!!!!!!!!!)

(tetibe hadir seorang anak makcik nih, bukan yg bujang, tapi anak lelaki bawah yg bujang tuh, lingkungan 20an, dah kawen.)

makcik: asri, nih anak makcik rahmah, ri. dah 27, bujang lagi...
aku: errr... makcik, saya nak masuk dalam pulak yer, nak rewang kat atas pulak. (salam)
makcik: haaa... yer la nak (senyum)
.
.
.
=============================================

aku larik selamatkan diri ke atau lari dari fahri aku nih???
haih... ;)
.
.
.
.

4 comments:

khaiza said...

jodoh tu ada..jangan risau cuma belum ketemu je lagi..Sabar ye.Pasti tulang rusuk kamu nanti datang..hehehe

||alis|| said...

khaiza: hiiiii.. sementara blom jumpa nih syok berteka teki, yer dok? hihi...

:. aYu .: said...

em..mmg mcm teka teki..

pArAsiT_dUniA said...

nie yg hairan ni alis.. napa part entri ni kueh x bg comment ehk???
mungkin dia cemburu kot... kueh2...hehehe (^_^)