Nuffnang

Saturday, May 30, 2009

lagi cerita menantu buat hal....

kali ini; bondaku ada urusan di pesaka kecil seri negeri, urusan jual beli tanah sama gomen, leceh prosesnya, nak2 sekaki bleh dapat paling2 rm5/kaki. ramai bantah, sebab kawasan itu paling mahal pernah jual ialah rm6.50/kaki.

ah, urusan duit, urusan dunia nih mmg takkan pernah habis..

bonda jumpa la adik2 seramai 10 orang itu. sekali sekala bertemu, mmg banyak ceritanya.

salah satu; menantu baru pak ahim aku buat hal pulak.. kelmarin menantu mak piah, sepupu aku jugak, aduuhhh..!

baru jer nikah; 2 bulan lepas; suka sama suka.

pak ahim aku cerita;
"aku sempat tengok kemesraan pengantin baru nih SEMINGGU jer... hari lain, dah cam tak best.. tak aman" menantu baru tinggal serumah dengan pak ahim n isteri.

bonda cerita lagi.. hingga habis. reaksi aku ialah:

HAAAA..??????!!!!

itu sahaja.

puncanya, masih sama, henfon dan gf lama. masing2 punya ego, kemudian 2-2 keras hati.

si isteri selepas 3 minggu bernikah, udah sms2 sama lelaki lain.
si suami pulak, dua kali lima.
lagaknya macam: elleh.. ko ingat aku dah kawen, takde orang nak minat aku lagi ke????

adeh, aku menepuk kepala.

mereka bercinta sudah lama; dua tahun cam tuh. suami muda 5 tahun dari isteri...
masing2 masih dlm 20-an.

sebab dah lama bercinta, maka, apa yg sepatutnya manis, dlm seminggu jer dah mula rasa tawar.

sehingga n3 ini terbit, cewah! dengar2 pasangan ini masih enggan berckp sesama sendiri, dan tidur plak, sorang luar, sorang dalam!

aduh aduh aduh...

kepada kamu kamu kamu di luar sana, jangan jadik begini ya..

6 comments:

Na Shari said...

Hmm...
Mungkin diorang tak faham apa erti perkahwinan yang sebenar kot...
Macam main pondok2 pulak...

Kalau kita anggap perkahwinan tu merupakan sesuatu yang suci...kita tak akan tergamak utk mencemarkan kesucian tersebut...

||alis|| said...

cikna: betul laa tuh.. saya tunggu gak, dengar citer kursus kawen bakal dibuat slama seminggu. saya mahu tunggu plan tuh jadik, baru saya daftar kursus kawen, secara solo laa, hihi~

kueh bakar said...

hahhahaha...

tak leh aku nak bayang..
tentu mereka bergaduh besar..
tapi pakai bahasa isyarat..
nak pakai mulut takboleh...
hhahahahaa
tak pun pakai sms walaupun sebelah menyebelah....

semoge mereka melepasi ujian ni...
semoge masjid terus berdiri..

||alis|| said...

bakar berlauk: yer, yg penting bagi mereka masa. lagipon masjid itu mereka yg punya.

lalala~

:. aYu .: said...

mengikut cerita kawan2 ayu kat opis yg dah 30-an ni.. perkahwinan xbole amik masa seminggu je dah kukuh.. paling tidak pun makan tahun juga nak mengenal hati budi pasangan... walaupun brcinta lama mana.. alam perkahwinan xsama dengan couple2 tu.. true color lum nmpak kan...

p/s : ayu nak suami yg bole bagi ayu kebahagiaan dunia dan akhirat..

||alis|| said...

ayu: yes babe; klcc wasnt build in one day kan...

doa ayu, akak tolong aminkan sama ;)

sama sama doa agar dimakbulkan DIA.