Nuffnang

Thursday, July 25, 2013

kisah jodoh 2 (hal perjodohan tak menjadi)

rasanya ada manusia jenis tak berani nak sampai ke garisan penamat sebuah hubungan.

takut-takut.

sebab banyak sangat berfikir itu ini.

tak kisah la kalau tudung labuh mana.
atau seluar tuh senteng yang dibuat pendek mana.

kalau nama takut, buat laa macam mana, takut tetap ada.


its like... ko dah betol suka dia, dia pon suka kau, masing-masing dah ready, tapi bila makin nak datang hari2 penting tuh, hati kau mula berbolak balik, serba tak kena, saling bersoal dalam hati. tiba2 wujud watak A dan watak B dalam diri (regardless yg mana satu watak hitam janji watak tuh ada baik dan ada buruk)

from what I read, benda bolak balik nih adalah keje setan yg namanya aku dah lupa. tugas dia mmg akan meragukan/ membolak balik/ mengacau jiwa manusia2 yg nak mendirikan masjid melalui pernikahan orang yg betul2 nak dirikan masjid sebijik dia tak kacau plak eh, eheh!

I admit, I was 1 of them bukan setan tuh tapi manusia yang hati berbolak balik tu laa... bila masa dah dekat bertunang dulu, aku tak kisahkan nak pkai baju apa (yg pasti aku nak pkai baju kaler putih sebab aku kuat rasakan aku tak kan sempat pakai putih time nikah..)

lalu mak aku risau. masa dia ajak shopping baju, aku masuk kedai Peace tuh je, pas belek, dengan separuh hati aku amek selai baju kurung moden putih rm89.90. tudung plak aku beli kat paso malam rm25, takde batu berlian pakai. mak aku soh beli veil aku cakap takmo, buat apa veil, macam rupa nak menikah. masa tu degil aku lain macam. kalau malas nk bagi pendapat, aku gtau YES or APA-APA JELA je ke mak

takde rupa beria. takde rasa happy. mungkin sebab ala2 terpaksa bertunang dengan orang yang kita langsung tak kenal kan.. so macam tula akhirnya.


BERTUNANG DALAM KEADAAN TAKDE HATI.





No comments: