Nuffnang

Wednesday, July 23, 2014

..tapi bukan aku..

dia kata dia lebih suka anak yatim,

sebab anak yatim senang dibawa kemana saja kaki dia melangkah.

orangnya baik. sangat baik. agamanya pon. tersangat.

tapi itulah;

katanya dia lebih suka anak yatim,

sebab anak yatim senang dibawa kemana saja kaki dia melangkah.

sedihnya saya.

mungkin dia tak perasan, atau tak tahu,
ramai je wanita yg bergelar isteri, lepas kawen, memang ikut ke mana saja suaminya melangkah.

luar negeri;
dalam negeri.
malah sampai ke rumah mertua.

taat kan wanita bergelar isteri yang faham dia seorang isteri?
dia memang akan memang ikut ke mana saja suaminya melangkah.

saya harap saya boleh ubah tentang itu;

 tentang dia lebih suka anak yatim,
sebab anak yatim senang dibawa kemana saja kaki dia melangkah.


:'(

8 comments:

UmmuAidan-Arissa said...

agaknya dia takut berebut nak balik umah mak bapak masing2 kot ms raya tuh lis..kalo anak yatim ikut jerlah balik umah laki...heheheh

tasekM said...

banyak betul boipren dak alis ni tau... naik keliru aku... haha.



selamat hari raya aidilfitri beb.
maafkan salah dan silap aku..


.

||alis|| said...

kak ummu, dulu sy pon penah fikir nk suami ank yatim piatu sbb senang nk bawak balik kg time raya. ehehe. sekali terkena hidung sndiri. ahaha.

||alis|| said...

kak tas, jgn kak. ni calon buat taaruf je. ai is not play gegel. hihihi..

salam aidilfitri kak. kosong-kosong. :)

Nastyna said...

cer citer kat dia tentang kiter... jauh melangkah lautan biru walau tak yatim demi cintaku pada suami cehhhh.. hehehehe

selamat hari raya yang.. have a blessed one.

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

Alis

Kita pun mungkin akan jadi anak yatim juga satu hari nanti.. kalau umur kita panjang.. mungkin dia atau kita sendiri yang menjadi anak yatim..

bukankah ada 2 mak dan 2 ayah itu juga satu kelebihan.. sebab kita juga lebih berpeluang membuat pahala dengan mudah.. mungkin dia terlupa kot..

Apa pun all the best ye..

||alis|| said...

kak nastyna

percayakah dikau bila saat dia ckp "yatim senang dibawa kemana2 trus ai teringat akak n kak ummu di fiji? hihihi! demi somi terchenta kan? pengorbanan besar tu. dan cayalah ai x tanya akak tahun ni raya balik mana.. takut ada barang melayang dri german plak kang. haha!

u too kak. masak sedap2 pagi raya nnti. sambal blacan jgn dilupa. hikhiks

||alis|| said...

akak iina.

bagusnya lahai jawapan akak tu. mcm nk kopipes tepek kat dlm diary plak rsanya. salam aidilfitri kak. kot2 lalu melaka.. meh la.. dtg rumah kita :)