Nuffnang

Friday, February 14, 2014

bacaan untuk hari ini, Jumaat nan mulia.



.misteri sungguh-sungguh nih.
haippp, jangan judge dulu. bagi saya explain sesiap.
 
dia pm saya pada 12 nov 2013, tahun lepas. saya baru balas, semalam.
 
sebabnya, selama di FB, saya tak pernah bukak inbox "others", so bila semalam saya bukak, tara.. ada lebih kurang 20 org yg bukan fren, pm saya.
 
fb saya, saya kekalkan privacy. kawan2 tak lebih 100 pon. carian nama alis pon awak-awak x boleh jumpa sebab saya ni luar lain di blog lain di FB lagilah lain, hiks.
 
so bila nak cepat, saya buat template dan kopipes untuk sume org. dan saya x harapkan balasan pon sebab 95% pm ialah pm tahun lepas (macamlah tahun lepas tuh dah lepas berbulan-bulan kan..)
 
cuma saya aktif dengan 2 page saja tahun lepas.
satu page atkins (tu pon dulu, sekarang dah out) dan page backpackers.
 
still, sy bukan post komen saya tiap2 status di wall page tersebut. tapi saya syak abang ni jumpa saya kat page backpacker.
 
ok level kedua: mode stalker: ON
 
saya stalk la dlu fb dia kan..
haruslah. walaupun tiada niat apa2, yg berat... elleh.. haha!
 
the findings buat mata berkelip-kelip:
dia mamat basikal mahal yg sebijik rm10k, 20k, 30k..
suka and ada bela kucing
pandai masak
duduk rumah family, macam dia je sorang anak yg bujang adik beradik lain dah kawen kot
b'day mak bagi mak bunga sebeban. so sweet la pada saya.
respect orang lain
lone ranger traveler
 
turns down buat telan elio:
suka sangat ajak/jemput org makan. haha!
bila datang angin emosi dia suka post kat wall (well who doesn't?)
suka merajuk (?)
giler kau ramai awek2 tunggu dia (tahu from the komen2 each updates dia asek awek2 yg sama je balas miahahaha!) ....tapi nmpak sangat dia takmau.
handsome sbb keturunan arab (iras mcm hans Isaac, woot!) yer, handsome ialah turns down bagi saya!
seluar main beskal dia atas lutut!
impian dia nak beli beskal harga rm50k! gila ka hapa? haha!
 
biasa2:
usia: over 35 but less than 40
dia bukan stok gatal, tuh boleh jamin. lagi pon lelaki gatal ni senang je nak trace.
wall dia biasa2, pasal basikal, pasal nota2 peringatan agama.
dia sedikit berisi, skali pandang org takkan caya dia ialah sorang pro main beskal (matiklah kutuk kaw2! sorry yer abang!)
 
--------------------------------------------------------------------------------
jujurnya saya respect lelaki yang kedepan n mintak elok2 macam ni.
seriously kita rasa dia jenis hormat orang. secara automatisnya, kita as wanita ni dihargai. gituuu..
dan hormat wanita.
 
well judge good2 yg keterlaluan pon tak guna kan?
nantilah saya slow talk dengan dia.
buat kawan ke. adik angkat ke.. hey sapa takmau ada abg angkat iras hans Isaac kans?
 
 
 
mintak maaf abang, abang tak salah apa,
cuma adik je yg dah berpunya.
 
meow~~
alih2 jadik kucing tino gatai ni, awat?!
 
habis laa kalau abang saya tahu psal ni ^^
 
 
 
 
 
 
 


17 comments:

t.a.t.a said...

Owh sweetnya...


alis, ni aku nak add kau leh tak?


:grin.

Tijah said...

Bawah 40? Mcm sesuai je ngan aku. Wakakkaka!!!

Umm AA said...

Hmmm suatu ujian tu..kalau tak berminat atau sudah berpunya diamkan sahaja empunya diri diri..

tasekM said...

kakakaka... jahanamnya komen tijahhhh....

eh lis... saja la nk tanya. extunang ko dulu dh kawen ke lis..?



.

t.a.t.a said...

kak tas, kau menarik zip yang menutup luka lama alis.

jahat kau kak.

||alis|| said...

cikta

bukan takbleh cikta. aku pemalu. mohon percaya. haha!

||alis|| said...

kakjah

hanak hekan kan kak? haahahaha!!

||alis|| said...

kak ummu aidan dan arissa

kalau dia ni baik, sy plan nk jadik telangkai pada kwn2 pompuan sy. ikut siasatan, beliau ni pemalu. so kena carik yang peramah la, kasik balance :)

||alis|| said...

kaktas

haha.. kakjah pon di luar lain dia dalam lain. kaktas ko jgn ngelak.. lu pon sama kan? miahahaha!!

jujurnya, sy tak tau samaada beliau sudah berkahwin atau belum. kariah kami lain2 ;)

||alis|| said...

cikta

haha takde hal la cikta. gua jenis open :p

t.a.t.a said...

alis, aku faham, sebab aku pun pemalu juga. hehehe.

wassap aku bukan gambar aku. gambar buah avocado.

||alis|| said...

cikta

yeke? oklah. ko lagik pemalu. sbb wassap aku gambo sendiri. ko bleh geng ngan juliet. hiks.

t.a.t.a said...

oo ye ke? kau ada wassap juliet la ni?

||alis|| said...

juliet ada wassap ke???

t.a.t.a said...

eh? haah la.. hahhaha

lupa pulak. hehe

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

ok.. sila bagi add fb ko alis.. akak nak add..

oh ya wah semua ada whatapps.. cik ta.. juliet.. alis.. kena add nie ;)

||alis|| said...

bleh buat wassap group dh ye kak.. hahaha!