Nuffnang

Thursday, August 1, 2013

about: online dating site


jika secara real life tak jumpa, mungkin saya kena usaha cara online.

and I did. for the last 5 years, or more.

speaking about online, anything or nothing can last for a day. period.

you were right. you can be cynical about it, talk behind my back about it, cracks a joke about it, or laugh about it. I don't give a ____ (fill in the blank, any 1st word crossing between your mind is also mine too)

the chances? almost 0%. being 5 years, or more, in online dating site, doesn't make me any prouder. Nampak macam lagi kesian adalah, sebab "hai dah teruk/desperate sangat ke sampai kena join online dating ni..?"

you were right, again.

but I still believe, there are few, even not all, yang ikhlas and terus terang dengan niat mereka. I still tanam dalam kepala yg tak semua online dating tuh kejam. I just believe that there are many guys out there yg not only good, but not gay too, were taken. so I just need my lucky charm la kan, heh.

sebut saja online dating mana I tak join. rasanya sume I join kot, holololll! tapi niat tak memain. itu my principal. and my rule of thumb is- I am serious and I hope you are serious too. and since my middle name is FILTER, I did buang mana2 nama yg tak patut I simpan. no time waster needed.

terbaru, I rejoin this singlemuslim.com site. which bring me closer to lelaki2 muslim luar negara. I can not recall when was my 1st time joined this site, since waktu tuh site ni ialah ada fee, in pound UK ok, bukan RM, haha.. cuma sekarang I found out yg diorang dah longgarkan sikit the syarat, which is lelaki saja yg kena bayar, while the muslimah is FOC yeay!

meh I ajar you guys, macam mana nk kenal akaun faker ni sbb I dah banyak bumped into this scam/faker accounts ni.

1) the same story will goes like this "salam, hai, my name is ____, I am an engineer of ____, living in ____ 1 daughter, wife died during ______ (top #1 is cancer, top #2 is died during delivered our baby girl)", I had come across your profile and I must say that you are 1 interesting girl. pls send me your email and your latest picture so we can be closer as friend, or more. thank you..."

2) they will send you their picture via email, which exactly the same picture on their profile picture. 2 is max. not more than 2.

3) wrongly send me welcome or intro notes 2 times in a row.

4) all stories are too good to be true. eg: money is NOT a problem to me.

5) all stories are Ctrl+A+C+V from the WORD.

dah, takat ni ada few fakers yang hello me and report user had been sent straight after the bau ikan keluar. 1 good/nice thing about singlemuslim is they took seriously about fake accounts. after investigation was done, normally they will suspend or delete the fake account a.s.a.p.


usaha, usaha jugak, hati-hati pun kena jugak. take care everyone :)
















4 comments:

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

Teringat kisah seorang kawan pada kawan I yang join site macam nie.. last2 dia jumpa sorg mamat arab yg dah ada isteri.. dia sanggup kawan dgn mamat tuh..alasannya sebab mamat tuh jujur ikhlas..

yelah jodoh masing2 kan.. kdg2 online tuh byk yg nak memain jek.. idak pun kdg2 laki org.. single.. ada kot tapi mesti nak ajak buat bukan2.. (based on experience kwn I tuh)..

tapi yelah who knows kan ada jodoh jumpa juga..

||alis|| said...

bukan kata yg pompuan je terkena dlm online2 ni.. lelaki pon.. katanya ada mak org ni time dlm email xde ckap apa2.. tetibe dh rpat sket bru ckp "eh sebenarnya saya dh ada anak..(ibu tunggal)"

lelaki tu ckp bleh plak amnesia kan time dlm email.

ada lelaki yg jujur. "saya duda 4 anak; 4.4 duduk dgn sy (bantuan ibubapa). deal with it"

buat org telan liur saja. mcm2 kisah.

:)

Lee said...

Hello Alis,
Saya mengambil peluang ini untuk mengucapkan Selamat Hari Raya Aidil Fitri kepada semua rakan saya di Malaysia dan di mana jua anda bearada.

Selamat sejahtera kepada anda sekeluarga.
Semadikan satu lagu dalam hati mu dan semoga sentiasa ceria.
Teman mu dari Canada.
Lee.

||alis|| said...

hi Lee..

terima kasih seribu!
very impressive wish in bahasa I must say, lol!

miss you, friend :)