Nuffnang

Friday, May 3, 2013

"hentam sajalah makkkk....." kata ank jiran, dan aku terkejut beruk jugak la masa tuh~

al kisahnya anak jiran saya ni, sama usianya dengan saya. di kampong, tidak ramai dah gadis pingitan yg tinggal, boleh kira berapa kerat saja. tp tak apalah. jodoh kan, mana boleh main paksa2. aiceh.


saya tahu sebelum ni dia ada berkawan, maksudnya boifren gurlfren la kan. tidak kisahlah. sy bukan jenis kepoh beria. asal tahu sedikit angin2 cerita, dan sudah tentu mendoakan bahagia dia, sudahlah.


1 may lalu, bundanya menjemput kami sekeluarga ke majlis pertunangan dia, mestilah saya agak terkejut. tak apalah, dia bukan nmpak pon acana saya terkejut kan.. dia bertunang tuh sy tak terkejut, tp dengan siapa tuh yg buat saya terkejut (kira berapa kali sy taip 'terkejut')

...sbb dia bukan bertunang dengan boifren yg dia kawan tuh, tp ngan abg polis trafik (sepupu dia yg kenalkan).

bunda sy tanya bunda dia "laa.. apa jadi ngan yg dulu"

"takdak jodoh la hajah.. dia kenal budak polis ni pon x lama, org kolumpo, usia dh 32, ank saya pon ckp "hentam sajalah mak, janji orang kawen...", sy pon ngikut sajalah..."


bagusnya ank jiran sy tuh kan... rocks!

hihi~

7 comments:

my name is ivana said...

Sempooii ja jawapan dia.. huhu
mungkin da penat kot berchenta tapi takda happy ending. maybe?

jeehans.blogspot.com said...

mgkin tu jodoh die..semoga dia bahagia..amin

IndaMarya said...

tu la yg dikatakan jodoh...cinta lain, kawin lain..

marinahunny said...

hahahhamain hentam hentam saje ek. ingt nk beli ikan ke..huhu anyway semoga jodoh berpanjangan la hendaknya

||alis|| said...

ivana
mungkin kot, lelah nak habiskan episode drama bersiri :P

jeehan
haah. moga yg terbaik utk ank jiran tuh, amin.

chegu indaMarya
yerp. pengalaman mendewasakan :)

kakna
haha, klu macam beli ikan aku dh beli awal2 dah kak! hiks~


Uncle Lee said...

Hello Alis, you made me laugh with your cute expression, "terkejut beruk..."! I have not heard that more than 26 years, ha ha ha.
You have fun and keep on rocking.
Lee.

happyichigo♥ said...

Hai alis, dira datang jenguk alis niiiii ;)
Gulp, terkejut ada, tergelak pun ada...
Masing2 pun ada cerita tersendiri..
Moga dia bahagia bersama pasangannya