Nuffnang

Friday, December 14, 2012

ramai dah tau kot pasal ni

here's the same story goes... Beberapa hari lepas.. Aku beli kuih kat gerai biasa.. Tak jauh. Anggaran dalam 10min by car. Aku habis beli2.. Bateri kete kong. Sudah. Lepas beberapa kali cubaan utk start gagal. Abg jual kuih tuh mengetuk cermin keta..."bateri kong tuh dik.." dlm anggaran usia 28.. Dia bahasakan diri aku as adik. Gud job muka remajaku. Haha. ..."abg try carik jumper..dlm keta abg.. Rsa mcm xde.. Tp abg try cari.." aku blur jap. Mna ada kete depan gerai dia? Ohhh... Tu dia.. Dia parking skit punya jauh.. Sekali bro ni bwk RUSH. hamaigad. Sah. Selongkar2. Jumper yg diperlukan tidak dijumpai.. Haa.. Mung nmpak x permainan dia..? Oh b4 that.. Diingatkan.. Aku x bawak HP atau purse. Sekadar bawak rm20 cukup2 utk beli kuih2. Buruk betol sikap. Adik2. Jgn ikot akak oke. Aku gagal nk ingati 1 number pon kcuali no aku sendiri. The best worse part was HENPON SAYA SILENT!! Nanges..! Tp dlm dungu2 tuh aku ttp call. Mna tau.. Romate yg sedang enak tido tuh bleh terdengar bipper hp aku yg jauh 3meter dari katil yg berada dlm bilik yg tgh elok berekon bserta suhu 18!! Nanges lagik. 5x tried n i had enuf. Duduk kat passenger seat smbil melihat kuih2 abg gerai. 30min berlalu. Sorg brother yg menaiki moto membeli sarapan di kala jam sudah menunjukkan kira2 10am.. (aku agak je sbb last aku tgk jam kat keta time.beli kuih ialah dlm 9.30)... Bro hensem ni tanya aku..."nape dik..? Bateri ke?" aku pandang. Senyum malu2.. Sambil angguk. Perempuan muslimah mmg gitu. (mujurlah aku pakai long sleeve n long2 skirt hari kejadian. And lgkap deodorant and selet minyak wangi sketsbb hari kejadian ialah tika bday sultan slangor.) ok. Abg hensem ckp dia bleh tolong bawakkan jumper. Dia soh tggu jap. Selang 5minit.. Miracle happen. Sebijik BMW 5 series kaler putih elok parking depan keta aku. Hamaigad. Abg hensem tu la! Sgt novel.kan kejadian yg blaku?? Sempat aku menepuk kepala sendiri time tu tanpa pnglihatan org lain. Penuh gaya beb. The rest is history. Yes. Keta aku ok balik. No. Aku tak mintak number hp dia. Yes. I did said thank you. And a BIG NO NO NO dia nk mintak.no hp aku. Haha! Abang hensem DIY9-i owe you sampai kiamat. And abg jual kuih.. I owe you smpai kiamat jugak sbb aku guna hp dia smpai crdt dia tggal rm0.80. Haha

6 comments:

gadisBunga™ said...

ngeee.

sweet walau dah pernah baca kat fb. heheheh~

||alis|| said...

Alaa gb...
Malunyer. Haha.

IndaMarya said...

salam, kdg2 fairy tales do happen in the modern times..best nya kalau our dreams come true kan ?

||alis|| said...

Hi sis indaMarya

As for me kena tdo lama n mimpi panjg.. Bru jadi. Heh.

Salam kenal sis ;)

Lee said...

Hi Alis, wishing you and all at home a very happy new year. Stay beautiful and keep a song in your heart.
Lee.

||alis|| said...

Tq uncle lee.. :)