Nuffnang

Saturday, November 3, 2012

orang tak suka kalau kau tulis elok2.. orang suka tulisan menuju perang

Aku jahat sangat pon tak. Baik sangat pon tidak. Aku cuma the avarage jane. Plain jane. Girl next door punya type pon bukan. Tapi bila aku baca banyak2 dalam fb. Aku jadi tetibe emosi. Berangin. Hayun. Try carik kaitan. Try gak tgk sapa yg handal sgt tuh. Oh...pasal apa? Ni ha... JIKA BELUM JUMPA JODOH..SILA CHECK AMALAN2 KAU. What the...?? Betul. Plain jane sebelah aku mengaku..memang ada kaitan. Tapi tapi tapi... Sebelah mak jemah aku ni plak sibuk bagitau... Oh dear.. Pls laa.. Kau mesti penah tengok ntah sapa sapa kawan kau..atau kawan kepada kawan ko punya jiran punya anak tiri.. Yg perangaainya x senonoh tapi kawen jugak.. Infact bahagia smpai skrg? Dan aku juga hgga kini ada kawan2 yg tahajudnya x tggal..pose sunat senin khamis.. Bukak quran hari2.. Jga solat 5x.. Tudung labuh n baju longgar xyah ckp la kan.. N terkejut terkejut.. Mereka masih solo. So dimana pulak kaitan amalan n jodoh berat? Maaf. Benda lain.. Aku bleh tolarate. Kalau yg ini.. Aku tolak.

8 comments:

Uncle Lee said...

Hi, love your this posting, your likes and dislikes. Wayyyy to go! You just be yourself....and have fun.
Have a great week and keep a song in your heart.
Lee.

athiqi ariff said...
This comment has been removed by the author.
athiqi ariff said...

perempuan baik utk laki baik,vice verse..amalan zahiriah shj,cmne ngn hati ? kalau xdpt trima qada' qadar cmne leh kata dr kita baik sdgkn itu teras iman yg 6..

||alis|| said...

Hi uncle :)

Thanks for dropping by :'))

Athiqi ariff
"..perempuan baik utk lelaki baik.." sebenarnya pnjg lagi huraiannya (klu nk dihuraikan..) Kerana kdg tuh dpt lelaki jahat..tetaplah kita jodoh dia waima elak bgaimana pon. Sbb Allah nk duga.. Mna tahu tahun ke20 hidup bsama.. Dia berubah. Been there. Done that. And yep.. Teras 5 n 6 itu sgt2 kita perlu mjelang akhir zaman kini..

athiqi ariff said...

kalau ya pon jgn la pnggil uncle,aku bkn tua sgt..ha ha

Khai To said...

Way to go...i can relate..

||alis|| said...

Athiqi

Uncle lee tu la. Bukan hang. Haha!

Khai to
Thanks ;)

IndaMarya said...

hi, kalau I jdi you I pun geram jugak dia kata mcm tu..dia ingat dia tu baik sangat ? now u just relax and leave it to the Almighty.He has in store who to match to you.just be patient girl..