Nuffnang

Friday, February 18, 2011

kenyataan2 ini sangat comel.. tapi saya.. err..

.

1. Mengapa wanita gemar membawa beg bersaiz kecil? Akhirnya lelaki juga terpaksa memegang dompetnya yang sarat berisi pelbagai resit, selain dokumen peribadi.
(err..saya paling tak reti bawak handbag, tuh, bagpack antioni saya yg dah berusia 5 tahun dah rata saya bawak ke mana2 pelusuk dalam mesia nih dah..)


2. Mengapa wanita selalu bertanya soalan yang mereka tidak mahu mendengar jawapannya? Contohnya, bertanyakan komen sama ada teman rapatnya tampak menggoda. Jika lelaki menjawab “tidak”, jawapan itu akan dipersoalkan dengan hujah panjang lebar, tetapi sebaliknya jika lelaki menjawab “ya”, mereka pasti naik berang umpama taufan melanda.

(saya tak suka argue, kalau dah itu jawapan dia, maka itulah dia. oh, saya jarang laa bertanya soalan remeh macam tuh, baik tanya: bila laa minyak nak turun harga nih.. harga getah dah melambung~)


3. Wanita kini rata-ratanya lebih berani dan lebih tegas berhadapan cabaran hidup tetapi bab membunuh lipas, mereka pasti mahu bantuan lelaki.
(oh.this.is.so.me!)


4. Lelaki memang tak faham mengapa setiap kali ke tandas, wanita perlu ditemani segerombolan rakan rakan. Kesannya, mereka akan menghabiskan banyak masa berbual dan bermesyuarat di depan cermin bilik kecil itu, sambil membelek solekan dan melihat sulaman di baju masing-masing.
(nop, saya jenis apa buat pun suka sorang2, apatah lagi p toilet, sebab nak cepat.. ;D )

.

3 comments:

Ungku Nor said...

utk soklan satu, akak suka bawak henbeg besaq tapi selalu kena marah dgn dato', mebi sbb dia rasa cam tak seswai dengan 'ketinggian' akak.. ;p

tapi skarang dah seriau nak bawak h/bag sbb kat area lebuh ampang tu selalu ada kejadian ragut, naudzubillah..

||alis|| said...

kakungku
oh! akak 'tinggi' yerr.. ;P henbeg besar boleh sumbat macam2 citer dia.. kalau saya, berselirat ;D

AinNur Haris said...

cik alis..
jarang nak argue..?? tunggu la dah kawin nanti, tentu bnyk yg nak di argue.. hahaha..!!

sebab..dgn suami kita je kita berani nk argue dan berdebat segala..last2 dia bagi kita menang jgk..best kan..?? hehehe..

tapi bab gi toilet tu, SAYA pun sama.. x suka ramai2 sebab nk kena tunggu semua siap baru leh gerak.. cuma kena juga hati2 ye cik alis.. jenayah ada di mana2.. lebih selamat kalau ada teman..ok.. :)