Nuffnang

Wednesday, June 30, 2010

ada kala

ada kala
hati rasa susah nak terima apa itu kenyataan.
jiwa rasa sukar nak faham apa itu makna tenteram.

seminit aku rasa kuat, seminit kemudian aku rasa lemah.
minit seterusnya, aku rasa baik aku bukan aku yang sekarang nih...

kalau 20 tahun yg lalu...
aku punya sebijik mesin masa..
untuk melihat masa hadapan aku..
aku tak nak jumpa aku yang sekarang.
aku benci dengan aku yang sekarang.

hipokrit.


nak berlagak tabah sikit pun susah.
nak tayang senyum sentiasa pun,
manisnya tampak benar2 tawar.
orang tak kenal pon boleh tahu aku punya masalah jiwa.

mungkin, satu yg aku jujur, mungkin,
bahawasanya...
aku tak boleh. tak mampu. tak kuat.

tekanan atas bawah kiri kanan ini begitu menyiksakan.



teman
biar aku bawa diri sebentar, ya?
aku mahu luah segala yang aku rasa,
sehabisnya.
tapi bukan disini.
tidak lagi.

...atau setidaknya, bukan buat masa ini.

penyakit jiwa ini aku mahu ubati dulu.

aku mahu cari jalan pulang dahulu.
mahu ubati hati ini dahulu.
aku mahu benar2 rasa kasih yang bukan dari manusia.

selain dari manusia.


bagi aku masa. aku butuh itu saja.
















hebat jugak penangan kasih tak sampai nih ya?



.

4 comments:

~tukangmasak~ said...

sabar ya~
smoga akak beroleh kekuatan dan ketenangan yang dicari~ ^^

||alis|| said...

tukangmasak: eh akak pon tukang masak sekarang nih. btw, makaseh banyak eh dik :)

Anonymous said...

akak, actly sy silent reader blog akak...ape yg akk rase n lalui skng, suatu ketika dulu sy juga melalui benda yg same..memendam sebuah duka (mcm lagu lak)atas kasih yg tidak kesampaian adalah seseuatu yg sgt perit n pedih...rasenye kite melalui ari2 yg sukar..tp akak, percayalah, one day kekuatan tu akn dtg jua kat kita jika kte sntiasa ingt yg kita msih punya agama n tuhan..tu smua ujian agar kita jdi mnusia yg tabh.. semga akak mndpt sebuah cinta dari insn yg benar2 hargai akak...~

||alis|| said...

salam adik..

tq dik atas nasihat awak. sangat bermakna. teruja rasa bila rasa bukan kakak sorg saja yg merasa derita nih.

salam kenal :)