Nuffnang

Wednesday, December 23, 2009

dia

susut sikit sebab nak merangkak dah... muka sebijik muka babah dia, muka lelaki :P. rambut dia aku sengaja mohawk kan, hehehe!


syifa with mama..


mudah tertido kat mana2.. masa nih aku n mama dia tengah borak sakan, dia bleh tido gak dalam pelukan aku.. haih la anak...



inilah dia belahan jiwa saya :). semua orang dia mahu, semua orang sayang dia. sukar nak ketawa tapi sangat suka tersenyum. sangatttt suka dipegang lelaki dari perempuan. dah pandai nak menarik apa saja yang boleh dicapai. kalau brooch, brooch laa ditarik dulu.. tak kisah bunyi sekeliling dia bising mana, dia tetap boleh tido.

penakut. klau bangun tido tak dengar bunyik2an, boleh melalak. gen ini sila salahkan mama dia, pasal mama dia sendiri penakut, hahaha! mama dia suka pakaikan dia pink dan purple, kalau bagi baju kaler lain, pakai sekali terus simpan. ceh! tuh pon dah pakai pink, kalau berjalan ada gak still tanya: lelaki ke pompuan nih? T_T
tisk!!

setiap minggu pasti 3-4 kali saya akan habiskan masa dengan dia. setiap sesi makan 10jam. anak laa katakan! sayang sangat2 kat dia.

mamanya punya bisnes printing yang baru 6 bulan bertapak. juga masih surirumah. neneknya pulak masih bekerja. maka anak ini hari2 akan dibawa ke sana ke mari untuk berjumpa clients si mama. dalam panas hujan dan angin monsun.


aku kasihan kadang2, buat unjuran...."kau letak jer la syifa kat rumah aku nih.." "habis kalau dia nangis nak nyusu, ko nak bagi dia apa nnt?" HAHAHAHA! anak ini BF dan tak reti nak minum guna botol lagi.

anak ini kuat. berjemur tepat atas matahari pon still ok lagi. dan bukan anak yang ber-air-cond 24/7, dia anak kipas meja berdiri, hehehe! bawak main bowling pon tak nangis. jalan2 tesco ke jusco ke, pon tak nangis. satu syarat, sebelum apa BF dia dulu.


satu yang aku masih teruja. orang keliling. paling2 kalau lalu mesti pandang dua kali. paling2 lagi akan terus meluru dan cubit pipi dia dan cakap: "COMLENYA DIA..." "EII...GERAMNYA..."

aku sambil tersenyum: "nyusu badan lagi nih kak..."
masa tuh mama pi beli air, aku duduk memangku dia, hahahaha, dah macam anak sendiri plak boleh explain cam tuh kan??! hahaha!


oh yer, bile dah besar nanti, dia panggil mak dia: mama. aku plak: mami. :P


*dah ada niat dan plan nak masukkan nama dia dalam dana pendidikan. sedang menyimpan sket2 untuk bukak akaun dia...aku sudah cakap pada asri: ini anak saya. asri pon dah pernah pegang dia, asri sempat tanya: "betul ke awak nak buat dia anak awak?" "eh betol la! takkan org nak memain plak" (dalam hati: mungkin buat masa ini, kehadiran anda tak berpaa diperlukan sangat!!! hahaha.. berlagak!)

sebab jodoh belum ada, dan aku punya banyak kasih sayang untuk diberikan, maka aku pilih syifa untuk curahkan semua kasih sayang aku :)









.

No comments: