Nuffnang

Monday, November 16, 2009

melawan sebuah rasa itu bukan mudah ya..

bukan mudah nak melawan rasa ini.. bukan sesuatu yang mudah. sungguh.

mulanya aku rasa satu dunia berpihak padaku. aku yang dianiaya perasaan lahir dan batin. dia yang tak pernah mahu mengerti.

dia.
dia.
dia.

semua salah dia.






tapi..
lepas semuanya kembali rational, aku jadi gugup.


salah diakah kerana aku tunggu dia tanpa pengetahuan dia?
salah diakah jika sekarang ini aku hanya kawan dimata dia?
salah diakah bila dia terpaksa menjelaskan duduk perkara yg berlaku padanya selama 12 tahun ini?


bukan... bukan salah dia sebenarnya. semuanya salah aku.






kerana aku tunggu dia tanpa pengetahuan dia.
salah aku sebenarnya jika sekarang ini aku hanya kawan dimatanya.
salah aku bila dia terpaksa menjelaskan semua perkara yg berlaku 12 tahun lalu..


dia tak tahu apa apa. kasihan dia.






maka dari menuding satu jari kepadanya dan 4 lagi kepada aku; aku memilih untuk damai. biar masa yang tentukan. biar apa pon aku, siapa pon dia selepas ini.

aku hanya mahu damai. lagi pun, itu yang terbaik. minggu lepas aku titipkan sesuatu padanya, yang paling akhir dalam pilihan: "saya mahu jadi sahabat awak sampai bila bila"

giler ke hapa? from someone yang kau admired and tunggu berbelas tahun.. akhirannya kau mahu jadi "sahabat" dia sahaja? orang bodoh akal jer yang mahu begitu.

kejap. aku nih belajar tak pandai. tapi jiwa aku cepat puas. mudah kalah dan senang terima sebarang situasi, walau besar mana ia berlaku.


lagipun sering kali aku pernah bilang, dunia ini terlalu singkat untuk sebuah kebencian.







kamu setuju sama aku, kan?




.

5 comments:

Ms.Lilies said...

walau apa pun yg ko buat...
aku tetap support ko :)

s.c.h.u.l.t said...

sampai masa kamu akan melupakan..percayalah. :)

been there. mungkin tidak selama 12 tahun, tapi 7 dah dikira lama kan? ;)

sI tEDI said...

better beritahu.. :)

Jard The Great said...

baik lupakan die terus... tak gitu??? go on beb.. huhuhu

G-HaD's said...

salam..
k.alis..dh lame xkomen...xsemptle...tp entry ni HARUS sy komen...
hurrmm..brt bahu mmikul..brt lg bahu yg mmandang...hakkaka!!sbb situasi kite..mcm same;P
kak...harus cube lupekan....
KWN??
boleh ke??huuummm