Nuffnang

Thursday, September 3, 2009

aku bisa curang... tapi kamu tak boleh.

depan mata aku, mggu lepas....

wanita yg sudah punya teman lelaki berbuka puasa bersama "abang angkat" baru..tanpa pengetahuan sapa2... ayah, mak, teman lelaki, teman serumah... sume tak tahu.

aku kenal wanita berteman lelaki itu. aku kenal 'abang angkat' dia jugak.

masa elok wanita itu turun kereta 'abg angkat', aku baru turun surau, habis terawih, ada sambungan tahlil, tapi hati aku tak sedap, kata mahu pulang. sorang teman ikut aku turun surau.

depan gate surau, aku ternampak. tuhan itu adil. rahsia yg mahu jadi rahsia, tak menjadi. wanita itu teragak2 melihat keliling, macam org salah. sebab tak mahu org lain tahu. tapi dia tak tahu, Allah tahu, dan DIA bagi aku dan teman juga tahu.

rahsia kekal rahsia, masing2 tidak tahu apa yg masing2 tahu.

semalam;
kami berbual tentang wani (rujuk 'peminjam rusuk fahri'), kemudian alih2 wanita ini mencelah: "ish, i tak tahu laa kalau bf i curang belakang i..."

apa kamu fikir?

bleghhhhh!


.

8 comments:

Ms.Lilies said...

aku rasa nak jotos pala dia...mangang!!

G-HaD's said...

hehehe,,,die lupe kot or buat2 lupe..atau tu jelmaan die mlm tu yg k.alis n kwn k.alis nengok...malu je!!
;p
k.alis..sy dh jd follower tegar blog kamu...hihii

et said...

hurmm..mari sme2 kt amek pengajaran..huuu~

khaiza said...

boleh pulak mcm tu..memalukan kaun hawa je..

CAHAYA MATA said...

isyykkk..
kesian pakwe dia..tp Allah akan tunjukkan kebenaran juga satu hari nanti.. huhuhuuu...

||alis|| said...

kakmimi: ko nak jotos kak. aku rasa nak kontoskan kepala 2-2 nih pasal 2-2 lani dlm kelas aku! :S

g-had's: tuh laa... akak pon moskel disitu, hehehe! eh, tegar? jangan.. takut.. huhuhu!

dr kecik: tuh la, harap kita semua jgn jadik cam tuh.. kan?

kakkhai: orangnya lawa kan.. boleh laa nak 2 3 kucing berlari..

cahayamata: tuh laa.. saya pon harap wanita itu sedar apa yg dia buat...

Jard The Great said...

erkk.. takde tindakan susulan ke?

||alis|| said...

jard: nan ado.. pasal memasing dah beso panjang kan... tukang tgk situasi jer la kami... :)