Nuffnang

Thursday, July 11, 2013

andalusia

kawan A ngadu hal. pasal dia dan kawan B.

mula borak biasa... tiba2 dihujung bicara... kawan B cakap..

..."alaaa....cik X tu memang suka berangin. maklumlah.. anak dara tak kawen lagi kan.. andalusia (aka andartu) memang macam tuh.

kawan A sentap. dalam diam.

saya sentap. depan2 kawan A yg habis bicara.

macamnilah dik.. janganlah sebab kami ni insan2 terpilih yang belum ditemukan jodoh.. adik suka2 hakimi kami ni dengan macam2 teori dan asal sedap mulut dan hati je bila berbicara. kami pon ada hati. kami pon ada perasaan.

no. i am not consider me as andalusia or andartu. not yet or inshAllah.. will not become one. doa banyak2 dlm sujud.

saya cuma kecewa atas tuduhan mcm tuh. berat tau. saya sentap sebab sy tak sangka dan dok fikir.. apa kaitan antara suka berangin nya sorang wanita itu dengan status bujangnya..  tak baguslah cakap macam tuh. saya kenal ramaiii wanita usia patut kawen tp masih bujang yang baik budi bahasa. tak suka marah2.


4 comments:

CAHAYA MATA said...

errr...ingatkan Cik Alis nak kongsi cerita Umrah bersama Andalusia...hehehehe.. :)

p/s : sorry belum sempat nk berWeChat dgn cik alis.. tab tiba2 buat problem sangat2..huhuhuu..maybe kena virus ke apa ntah..masih dlm "bengkel".. InsyaAllah ptg ni siap..maybe kita leh berWeChat esok2 ke...ngeee.. :)

||alis|| said...

agaga... tak tingat plak. heh. facebook sy terpaksa dibabaikan. tahun depan bukak balik. atau x. heh. xpe. ada wechat. pastu kakaotalk pon katanya borak free. hehehe

Anonymous said...

huahuaaaaa..padan lerrrr, xlama xnampak post...alahaiii..ketingalan bullet train terus namanya nie...alahaiii....

faiznaimi said...

My dear sis....

Jangan terlalu amik pusing kata2 orang k. Manusia mmg xpenah puas hati dgn manusia sekelilingnya. Kalu blm kawin, tya bila nak kawin.. Kalu dah kawin, tya bila nk ada anak. Kalu dah ada anak, tya bila nak tambah... dan mcm2 lagi. Hihi...

InsyaAllah, yakinlah dengan Allah. Rzeki orang xsama masanya..ada y lambat, ada y cepat. Dia akan bg apa yg kita perlu, bkn apa y kita nak... Hihi :)

Love, Naimi :)

Feel free to jump into my blog, sis.