Nuffnang

Wednesday, December 14, 2011

bila harus terus berjalan, melangkahlah dengan yakin walau ada keraguan..

ada masa aku rasa kuat nak tempuh semua yang datang.
tapi ada kala,
kadang2 aku tak rasa langsung aku kuat dlm harungi semua dugaan.

hati.

benda yang kecil dlm diri tapi kalau tak motivate hari2, tumbang jawabnya.

tapi kata prof muhaya *aku suka gaya prof nih bercakap, setiap apa yg dia nak sampaikan, jitu, dan setiapnya menusuk dan buat kita berfikir.

"hati kita penting, tapi yg lebih penting ialah minda bawah sedar kita, sebab yg kawal hidup kita, fikiran kita, ialah minda bawah sedar kita, hampir 95% kita dikawal olehnya"

prof muhaya sambung lagi..

"nak tahu betapa kuatnya minda bawah sedar kita? sekarang bayangkan GAJAH BIRU"

plingg!! terus aku boleh imejin GAJAH KALER BIRU.

"atau bayangkan pintu depan rumah kita"

PLING!!!!!!!!! lagi la cepat! sebab aku dah lama tak balik kampung :(

"minda kita cepat jer boleh bayangkan 2-2 perkara tuh, kan? begitulah hebatnya minda bawah sedar kita"


way to go, prof!

:) :) :)

*akn sambung.

No comments: