Nuffnang

Sunday, October 16, 2011

anak dara saya...



bila awal kelahiran dia, saya tak tau saya dah bersedia atau tidak. cukup takut sebenarnya. mampu kah? boleh kah? semua masuk dan berpusing dlm kepala.

setahun pertama mmg sangat menuntut perhatian, walau tak sepenuhnya.
tapi bila jejak nak masuk dua tahun, baru saya faham apa makna bila ada anak, walau bukan darah daging sendiri...

2thn 3bulan, nampak saja gambar saya di laptop mamanya, dia terus kata
"sayangggg mi ipaaa... muahhhh" (sayang mami syifa.. muahhh....), sambil tangan bawa ke pipi sebelum ke dada.

anak, itu sebenarnya yang buat mi rindu sangat padamu.. rindu sarat dibawa kemana saja mi pergi...

*mode: kalau anak org saya sayang sampai macam nih.. anak saya nanti, haihhh...

2 comments:

Beruwang said...

lagi sayang sehingga sanggup berkorban nyawa

||alis|| said...

uncle: yer, semasa dia nak tgk dunia :), kalau dia sakit pon rasa macam nak amek jer sakit dia letak kat badan kita walau berkali ganda kesudahan sakit yg kita dapat kan.. :)