Nuffnang

Monday, July 25, 2011

tak minta yg sempurna...

saya
tak minta yang sempurna
hatta dimata saya atau dimata sesiapa
sebab maklum, insan macam itu, mana ada
kalau ada, dia hanya perasan cuma, haha!

kata orang, cerah itu lawa
apa guna cerah, kalau amalannya terabur kemana mana.
kata orang, kaya itu mampu suluh syurga dunia
apa guna kaya, kalau tak kenal mana satu karpet, mana satu sejadah.

kata bunda,
cariklah siapa saja
cuma jangan panjang berikat rambutnya
tapi minta saya,
rambut panjang, kalau terjaga, apa salahnya ;D

kata ayah,
cariklah siapa saja arjunanya
cuma kalau boleh diamnya di melaka
tapi pinta saya,
dekat itu busuk, jauh itu wangi sentiasa ;P

saya
tak kisah
siapa dia
apa bentuk rupa
mana akan saya dibawa..

saya
cuma minta
suka saya, ceriakan hari dia
tangis saya, sedih juga dia
senyum saya, sempurnakan dia
bakti saya, laluan redha dia
amanah saya, sejukkan jiwa dia
sayang dan cinta saya, bahagiakan seluruh raga dia.

itu saja.

alis2507111158

14 comments:

Ms.Lilies said...

suka aku n3 ko ni:)

||alis|| said...

thanks kakmimi :)
tetibe nak menaip pagi2 senin nih.

ber_u_wang said...

Insyallah ada ..allah itu maha adil dan dia juga yg tentukan pasangan kita... Berdoa lah selalu

Syazerc said...
This comment has been removed by the author.
Syazerc said...

i juz found this blog from sumones blog..i'm so touch of this..n so sweet as well.. :) sy pon wish yg sama.. :)

mrsharis said...

kata-kata yang sangat indah dan penuh makna..

||alis|| said...

uncle
lama tak nampak komen uncle ;) thanks. amin ;)

syazerc
hi dear ;), dari blog sapa eh? nway thanks jugak. meh amin sama2 ;)

mrsharis
thanks dear :)

Anonymous said...

hai alis...dah lama xngar alis berpuitis begini...along...

HuMaN GLoW iN De DarK said...

kepada kak alis, boleh kan pggil kakak? remember.. Allah is alwayz wif u... ^^

saya juga tgh menunggu jodoh saya, ntah siapa, juga tak pasti, tapi saya pasti, janji Allah itu benar :)

||alis|| said...

adik human glow in the dark
ahaks, comel nama hang, boleh, kakak pon kakak.. :)
meh pakat supaya kita dapat jodoh yg baik.. amin!

kueh bakar said...

biar memilih...
jgn cerewet sudaaa..

||alis|| said...

kueh
oh, tak smaa eh? heh.

CNK said...

falling in love with your sweet touch. Ini anugerah Allah yang bukan pada semua. :)

*because my writing was dem bad!

||alis|| said...

CNK
maaf baru terjumpa komen awak :)
menulis mudah, petuanya biar hadir dari jiwa, cewah!