Nuffnang

Tuesday, July 12, 2011

selepas 27 may: part 2


selepas 27may, part 2.

jujurnya, bukan mudah mahu mengadap jiran keliling.

aku belum cukup kuat mahu menjawab soalan yang bermula daripada

"kenapa...?"


mama angkat cakap, boleh pergi, satu syarat;

hang bawak satu papan whiteboard then tulis siap2 jawapannya

hang pon tak penat repeating the same answer

and, the best part, you still can smiling to everyone



huii... kalau laa semudah itu.


lalu, tanggal 9 julai lalu, aku kira aku cukup kuat dah kot.

pergilah ke majlis pertunangan anak jiranku.

ujar bunda, makcik mala beria ajak, katanya jangan risau.

takkan ada yang bertanya.



fine.

aku baru duduk makan semeja ngan adik A

dia pon ucap "lepas nih saya tunggu nasi minyak akak plak"

dia senyum. ikhlas.


dan sumpah aku terus tercekik, cari air sirap cepat2.

oh

adik A tak tahu aku dah putus rupanya.

takpe, kakak maafkan awak.


nak beredar, salam2 ngan semua makcik2...

sorang makcik B menyahut

"kak long nanti kalau bertunang LAGI jangan lupa jemput makcik yer"



ok! ok!

aku takkan datang mana2 kenduri jiran tetangga sampai raya tahun depan.



.muktamat.

.period.

3 comments:

Cik Puan Kocik said...

sabar awak! jodoh pertemuan ketentuan Allah...pastiyg berlaku ada hikmahnya

Ms.Lilies said...

aku bukan jiran tetangga ko kan....ha sila dtg nanti yek :)

||alis|| said...

cik kamoo:
yep. betol kata kamu ;)

kakmimi:
bukan2.. akak bukan jiran saya ;P
akak ialah kawan paling bestttt saya.