Nuffnang

Friday, January 21, 2011

telangkai ialah match maker

tak semua orang berani nak jadi orang tengah.

ini aku akui sendiri.

sebab sebelum perkara baik bakal berlaku, kita wajib, paling tidak pun, harus memikirkan sesuatu yang negatif. sunggguh!

sepanjang aku hidup takat ini... sekali sahaja aku menjadi telangkai kepada seseorang. kedua2nya aku kenal hati budi. alhamdulillah, mereka sudah punya anak dara berusia 8 bulan.

lepas kawen, aku dilupakan.

ah, itu takpe2.. sebab yang penting, aku selamat membantu orang mendirikan masjid atas izinNYA. walau sebuah. perasaan dia amat lain macam tau! nak2 bila tau, mereka selamat dikurniakan cahayamata, lagi laaa terasa syahdu!

;)

5 comments:

gadisBunga said...

seronok baca entri ni sampai ke entri2 lepas. dah lama rupanya tak singgah sini.

saya masih mencari fahri. setiap kali ada yg datang, pasti ada yg tak kena. pelik la..

sanpai pernah terfikir adakah jodoh saya ni tiada? pernah terfikir jugak yg entah2 saya dah dibuat seseorng supaya tiada yang suka?

Anonymous said...

like komen dr GADIS BUNGA....

cik fiza said...

like juga komen GB..
sy masih menanti dan mencari2..
ssh hati juga..
pernah di match make ngan seseorg tp x sesuai kerana pelbagai perbezaan yg sgt ketara antara kami.. pura2 x ssh hati.. tp dalam hati tuhan je yang tahu...

Anonymous said...

BETUL 2 CIK FIZA...MENCARI YANG SESUAI DAN MEMAHAMI SUNGGUH SUSAH...MUNGKIN MASIH BELUM JODOHNYA...

kueh bakar said...

si telangkai alis...

yg mati itu adalah bapa mentua albukhari laa..syed kecik..