Nuffnang

Thursday, April 15, 2010

maaf, aku tak kuat dah...

.
.

15 may..tarikh itu, aku tunggu dengan debaran. aku takut. sungguh. takut belum bersedia. hati belum mahu tapi apa boleh buat.

kukira ini ialah jalan terakhir. aku akan rujuk "seseorang" untuk buat aku lupa siapa ASRI. seseorang yang mahir untuk buat anda bisa lupakan siapa yang anda harapkan, dengan izinNYA.

ada ayatnya. ada bacaannya. Uncle Hj Lee, mualaf yang Allah anugerahkan kemahiran untuk itu. dan 15 may ini, aku akan hadir untuk mulakan sesi berubat dengan beliau.

baguskah begitu? kejam tak aku?
tapi macam mana nak buat...
kalau;
dalam solat pon kadang aku boleh terkenangkan dia!
kejap2 dalam sedar aku menangis tanpa sebab..
kejap2 aku sedih tak tentu hala..
tengah mandi air menitik atas kepala pun boleh menangis sedih.
tengah dengar lagu randy pangalila pon sayu hati.
lagu fauziah latiff? ziana zain? lagilah!
kalau nak tido jangan cakap laa.. basah bantal aku kerjakan!
aku tak sangka dia buat aku macam nih. aku tak sangka aku boleh jadi cam nih sebab dia. aku tak sangka apa yang aku impi dengan dia, tak menjadi.

kemudian bermulalah...
sejak minggu lepas aku berdebar saja.
sejak kawan beri tarikh tersebut, 15may.
aku dah mula tak tenang.


tapi cam mana pon, aku dah tak kuat dah nak harung semua nih. aku tak kuat. tak kuat. apa yang aku harap, lepas ini, waima berjalan sebelah dia pon aku sudah tidak kenal dia lagi. tak pernah rasa jumpa dia. ini usaha terakhir aku. aku gagah nak lupakan, jiwa tak kuat, tapi tetap kena buat jugak.

sebab itu aku tak boleh. semua masih dalam kotak. dalam kepala.

.......wajah comel, badan gebu2, kulit putih, alis lentik-lebat,
pakai baju pengawas , selang 2mggu sekali dia akan bertugas dalam 3 sesi, jaga gate sekolah. malu malu..aku plak sampai2 sekolah sanggup redah pejabat sekolah, terus ke balkoni untuk tengokkk jer dia.


kenangan, indah.


sia sia.

sebab dia sendiri tak punya apa rasa, sejak ramadhan lalu, hingga kini. jadi buat apa aku simpan sesuatu yang tak perlu?



.

16 comments:

HASNORWANI ... said...

dulu sy pun pernah cmtu...seingat sy , sy ada amalkan 1 doa untuk org putus cinta...t sy tgk semula lupa plak...
sabar la..allah nak bg yg lebih baik tu...
ingat sabar itu memg pahit...
tp syurga itu manis....
dan kunci nya adalah kesabaran yg pahit itu...

||alis|| said...

hasnorwani: salam.. yer ke...? makaseh. oh, salam kenal :)

Jard The Great said...

hurmm. melampau tak kalau sy katakan kiranya ade pengganti.. senang nk lupa kekasih lama?

Ms.Lilies said...

Ko boleh lis...sure boleh..

Cik Puan iMan said...

bace surah al insyirah... hari2 dan setiap mase... insyaallah tenang..

sy penah hadapi situasi nih... sy faham ape yg awk rase

green said...

tabah ye..

aYu said...

kak~
tabah ye..

ber_u_wang said...

semua nya memerlukan kekuatan minda
tapi tak semudah berbicara untuk melupakan sesuatu yang kita sayangi..

||alis|| said...

jard: tgk pada individu tuh. kalau saya, sikit sukar, saya kena fahamkan 'fahri' saya dulu kelak :)

kakmimi: chayok2! (again? and again??? haha!)

cikpuaniman: alhamdulillah. terima kasih atas saranan puan iman :)

green: makaseh :)

ayu: makaseh juga :)

uncle: uncle pon sendiri pernah alami (ke masih alami?) tuh.. lama membawa diri tuh, kenapa? :)

||alis|| said...
This comment has been removed by the author.
Wishing Star said...

"Janganlah bersedih wahai jiwa, sekiranya engkau beriman kepada Allah SWT, percaya kepada ketentuan qada’ dan qadarnya – hikmah tersembunyi.

Janganlah bersedih wahai jiwa yang tenang, kerana bersangatan sedih itu membuatkan dirimu dinodai Syaitan.

Janganlah bersedih wahai jiwa yang lara, kerana bersama engkau ialah Tuhan Yang Maha Mendengar rintihan hamba-hambanya."


http://www.faridrashidi.com/2010/04/16/penawar-merawat-kesedihan/

Anonymous said...

salam...
alis,r bln jan darwisy jd silent rder blog anis. trkjut hrni bce entry alis, btul ke alis nk buat mcmtu? btul ke bole lupekn asri nnt?

lieza said...

sabar alis akak percaya alis akan berjaya lupakannya..Akak faham sebab akak dah lalui mcm alis..setiapa mlm nangis, mkn pun nangis tapi percayalah allah ingin memberi kita org yg lebih baik dan hanya Allah tau apa yang terbaik tuk kita..Kuat alis..Byk menyerah diri padaNYA..

Anonymous said...

Cik Alis..be strong.. Remember tht life's 10% how u make it and 90% how u take it..
Be strong sis.

||alis|| said...

salam sayang semua orang. thanks atas komen membina kalian. tak mahu tukar dengan apa pon. masih ada lagi yg sayang lagi pada alis ya :)

s1t1 2uL41k4 said...

salam.. sory, baru baca en3 ni.. saya tumpang simpati.. kadang2 cinta memang menyesakkan..