Nuffnang

Thursday, October 1, 2009

apakah nama kes ini????

dua tahun lepas, teman baikku, lelaki, duduk di riyadh, arab saudi. masa tuh, dia tgh patah hati.... awek curang kat mesia.

sapa mangsa hari2 kena layan borak ngan dia selama satu jam, setiap hari, selama genap sebulan? pandai korang. aku la tuh jadik mangsanya. pung pang pung pang maki itu pompuan. sampaikan aku cakap:

"relaks sikit, ko tuh kat atas tanah haram, mulut jgn lancang benar"

fine. dia senyap. time tuh jer. esok dia buat balik pung pang pung pang dia. alahai.. org kecewa mmg buruk perangai cam nih ke ha?? aku harap dia sorang jer cam tuh.

malam tadi, selepas hampir setahun tidak mendengar khabar berita.. dia call aku. terkejut makcik...

dia: weh lis, ko pekaba? (then bla bla bla sampai 10min, aku terpaksa cut it short la kan..)

aku: ko pehal alih2 call aku takde hujan takde ribut nih?
dia: alaa lis, takakn nak boleh nak call sesaja kot? teruk arr ko nih...
aku: ko tuh bukan ke time ada prob jer carik aku?
dia: ahahahaha! (gelak besar), sebelum sambung...

"sebenarnya lis, aku mmg ada masalah sket nih, tapi aku pening btol.. aku nak gitau nih, citer dia aku dah bertunang dah.... bulan 7 kemarin"

aku: ko mmg kan?? bertunang pon tak boleh nak gitau aku~

"alaaa.. aku buat kecik2 jer laaa.... ok. masalahnya aku taknak tepung tawar, bersanding, berarak segala, tapi family sana tak bleh nak terima, tunang aku pun bising cakap tak buat rugi la itu la ini la.."

aku: dah tuh, apa keputusan ko?

"aku tgh pening nih, mggu nih takde hari yg aku tak gado ngan dia, gara2 benda2 remeh nih laa... rasa cam nak tangguh pon ada. pasal 15hb nih aku dah nak naik arab balik, bulan satu nnt baru aku balik, aku nikah bulan 2 nnt"

SO, SEBAGAI TEMAN YG RELA DIJADIKAN MANGSA, AKU PON BERI LA SEDIKIT NASIHAT DAN PANDANGAN SERTA CADANGAN, YG AKHIRNYA PADA DIA "OKE"

habis berborak selama lebih kurang 40min, masa tuh pon dah dekat 12mlm, masa nak lelapkan mata, aku alih2 teringat sesuatu, instict aku membuatkan jantung aku berdetap sekejap... siapa nama tunang dia eh? lantas sms dihantar.

"SIAPA NAMA TUNANG KO EH? ORANG LAMA KO KE?" saja mahu pancing walaupun aku rasa telahan aku nih bagaikan satu yg benar.

selang 10saat kemudian, dia jawab: YUP, TUNANG AKU TUH ORANG LAMA AKU DULU LAA...






























tetibe jer aku rasa cam nak makan rusuk panggang mamat nih! cit! buang masa 30jam aku jer 2 tahun lepas, berbuih2 bagi nasihat TABAHKAN HATI ANDA YER...





sengal. haih...



.

5 comments:

jemarisepi said...

Jap nak angkat tangan....
japjap nak gelakkkkk....

tu lah kan,syonok nya & bahagia nya bila akhirnya dapat bersama & memiliki org yg kita syg & cintai kan....

doakan yg terbaik...

||alis|| said...

jemarisepi: depa btol laa bahagia, aku yg jadi mangsa, ahaha! *makcik saiko*

Ms.Lilies said...

ahahaha....tula org kata..jgn kutuk lebey2..nnt angau sendiri2 :p

G-HaD's said...

k.alis..die kutuk sbb x dpt mmiliki on dat time..lastny...jd lak gtu....pelik llki ni...huuuu...xsokong die la!!mcm xde prinsp hdp n xleh buat kptsan sndr..mcmna nak jd ketua kluarge...huuu...trukny sy bantai die!!hehhehe...maaf....;P


k.alis..........awat sy call xdpt???msg pun failed...

aYu said...

lama dah xfollow akak..
td dah bayar da..
bace all yg tertinggal..
em..
siap letak nama akak dalam update entry sy td..ehehe...

em..