Nuffnang

Thursday, August 6, 2009

HANTARAN

Emak kepada Minah :
"Yerlah... anak saya blajar lulus universiti.. .. tak nak bilang baper... tapi biar lah patut-patut. ... selalunya yang belajar tinggi dalam lingkungan 10 Ribu.... tapi ini lah satu satunya anak pompan saya.... harap harap paham jerlah~"


Emak kepada Mat :
"Saya paham maksud awak... tapi saya harap awak pun paham lah yer... kalau terlampau tinggi harus ditangguhkan nanti... biarlah dicepatkan biar jauh dari maksiat..."



Emak kepada Minah :
"Kalau awak tak mampu... Anak saya nie bukan tak laku... ada banyak lagi yang tunggu..... dah lah harga rendah.... nak cepat pulak tuh... apa nanti orang cakap..."






Mat :
"Yerlah makcik... Makcik nie jual anak ke kereta? Takda macam gini..... SEKARANG jugak saya DOWNPAYMENT 2 Ribu... Saya bawak balik anak makcik.... Malam nie saya TEST DRIVE DULU SEMUA..... kalau dalam semua BAIK.... Jangan cakap 10 RIbu 12 Ribu pun saya letak... tapi kalau dah LEMAU, ENJIN PUN TAK BAGUS tuh anak makcik DENGAN DEPOSIT DEPOSIT semua MAKCIK boleh simpan!!"


PASTI SITUASI CAMNI BANYAK YG BERLAKU SEKARANG KAN?


HEHEHE...

6 comments:

Ms.Lilies said...

wakakaka....perumpamaan yg bagus tu..

org nak elak maksiat dia tak nak nyokong lak....


luku sket pala makcik tu :p

||alis|| said...

ayo kak mimi;
garangnya kamu, kekekeke~

btol gak, ramai kenalan tak kira sapa pon, mesti ada yg punya nasib camni.

aYu said...

em..mcm jual menjual ek...

||alis|| said...

hopefully kita tak lalui situasi camtuh yer.. ;)

saya said...

salam.. actually, harga mahal bkn jual.. klu calon suami anggap kita mcm beli kete.. jgn kwin dgn laki mcm tu..
ms saya kwin.. jiran2 dok kata mak abah saya jual anak.. tp my abah just ckp..
"anak abah ade harga.. hanya lelaki yg bebtul sggup akan bg hantaran jumlah mcm tu dgn ikhlas.." actually, pihak kuager saya tak minta berapa.. tp mmg dr asal2 hubby sy nkbg jumlah tu..

dlm islam pon ade 2 jenis mahar.. sebaik2 wanita..yg rendah mahar nye.. (mas kahwin..) dan mahar yg satu lg.. kalu mahal tu.. sbgi tanda hadiah dan pghargaan kpd isteri.. dan smpi skrg.. saya rasa org bodoh je yg anggap byrn mahal tu mcm jual anak..
kalu lelaki normal.. dia akan anggap pemberian tu hadiah utk pihk wanita dan kuage.. pe mslh nya?>?

s1t1 2uL41k4 said...

sumenye bergantung pada niat..