Nuffnang

Tuesday, February 3, 2009

aku,

skrg dgn bulat tekad buat keputusan paling tak drastik
iaitu memperlahankan kegiatan UT ku;
pasal aku dah sangap dlm dunia elegen + caras2 ini..
dunia yg memerlukan aku tacap cam miss universe
memerlukan aku nyer bicara cam ckp dgn pangkat duniawi tertinggi.
guna pakai buang barang jenama..
itu bukan dunia aku ler..

memang dunia tuh bleh bagi aku makan.
serius.
c230; bagaikan teksi aku selama 3tahun nih
nak pi mana area semenjung? sume dia penah bawak..
hotel mana ko makan?
slang mana ko nak cakap?
semua yg tak boleh, diboleh kan..
boleh.boleh.boleh.

aku suka. tapi aku penat.
penat ngan manusia2 di dalam lingkungan api itu.
ada price tag mahal yang ko kena bayar untuk semua itu.
kalau ko nak rase, silakan.
tapi jaga diri.
sebab aku takut hanyut.
dan aku tak percaya diri aku tak boleh hanyut dlm dunia ini.

dunia UT yg aku kenal;
godaannya kuat.
seorang anak yg panggilan yang 5 itu, tak tinggal sebelum ini;
akhirnya setelah beberapa ketika,
teguk air yg akhirnya akan membakar isi perutnya kemudian hari.
pertama kali melihat;
kepala lutut aku gigil!

dunia ini juga, saksi kepada;
dari seorang wanita bergaji 3ribu,
akhirnya berjuta hasil dia dapat, atas usaha dia;
jutawan wanita akhbar panggil dia;
konsert2 dia berstatus diva;
pakaiannya; aduh; kemban sahaja.
tiap tahun pi umrah, katanya.
"insaf" aku dengar, uhuks!
2contoh atas tuh oke lagi..
yg paling aku tak boleh blah;
sikap bekas ketua aku ini;
tudung labuh bagai;
ceramah agama sikit tak tinggal;
pendek kata; dia handal jatuhkan hukuman..
atas siapa yg dia rase suka;
suami anak2 ntah dia letak mana;
bibik la yg kena jaga semua,
sarapan anak sebelum sekolah;
tak lain, roti..roti..roti..
eh, aku boleh jadi saksi!
akhirnya; dia dalang kepada suatu kes;
dia sendiri aniaya anak buah sendiri;
anak buah yg dah sumbang rm2,000,000 dlm akaun UT!
giler la dia nih, aku fikir.
kalau bagi 2juta pon dia boleh aniaya budak tuh;
kalau aku yg takat puluh riban tiap 3 bulan nih;
apa akan jadik??
betul laa janji tuhan;
semua yg berlaku ada hikmahnya.
aku bleh lama dalam dunia itu;
aku suka duduk dlm dunia itu;
tapi aku sendiri tak yakin;
aku adalah aku dalam 5 tahun akan datang..
godaan..godaan..godaan..
caras..caras..caras..
kelakarlah, bila nak pangkat atau perhatian;
kain kau jadi ukuran;
lagi pendek, lagi jarang, lagi terbuka;
lagi cepat ko naik..
hahahaha!
haip..! aku bukan nak bebel;
tapi, tuhan tahu apa bahagian aku..
kalau aku lama; maknanya aku tak 'lama' laa..
hampir 4tahun, cukup laa kot.
akak takot!

3 comments:

CRAZY BEAUTIFUL88 said...

akak pun percaya, semua yang berlaku ader hikmatnyer, dah Allah s.w.t memang tahu akan bahagian kita memasing

MakMonas said...

alis...makin lama aku baca makin mengecik font tu....aaaaaaaaaaa apsal ko kecikkan?

selamat singgah menyinggah yer..:)

nice 2 know u

||alis|| said...

akak-yg-ku-tak-kenal-namanya:
huh? akak singgah sini ek? selesa ek? hihi..pelik sket pasal ini 2nd home saya. main home kat "peminjam rusuk kiri adam", sini memang untuk "me n myself" jer. kat sini mmg "ruang-sukati-aku-nak-tulis-apa-hajer" :P

kak ween: akak, ko pon silap singgah nih. rumah nih takde org kak oiii.. kalu nak happy2, pi kat main home aku tuh, ok x? jgn marah ekk.. kalu nak lepak gak kat sini, bolehh jer... sini tempat aku bebel! btw kak, naseb ko dulu, sama gak ngan nasib aku skrg nih :(, xpe, usaha dan terus usaha lagikkk!!