Nuffnang

Monday, January 5, 2009

bila aku terpaksa-rela buat keputusan...

hmmm... cikgu.. mintak mahap ok... bukan saya takmau jumpa cikgu untuk TT (tehtarik) session kiter yang saya tak dapat hadir tuh... saya dah bersiap... masa cikgu sefamily on the way from KL turun melaka, saya dah 90%.. silap saya satu jer, lupa nak tanya, sapa yg ada dlm TT tuh nnt...

"shah*** dan cikgu DIN" ......gulp! aku telan liur. serba salah. serba salah. serba salah.

lama dah tak jumpa cikgu, kan? sejak cikgu pindah KL. group kita semu bertebaran... takde arah.

tapi... logik segera melangkaui segala.

aku taip kembali "maaf. tak dapat hadir, nenek saudara saya meninggal dunia", text sent, aku mengeluh. aduhai...

kenapa dia harus ada masa aku betol2 serius nak bincang pasal bisnes?? kata dah kaya jual gelang? sampai aku bekas sahabat nih kau buat tak reti bila jumpa sahabat lain yg bergaya memandu VIVA...

ntah la. terpaksa rela aku batalkan perjumpaan sepenting ini semata ingin mengelak dari kau.

yg salah selalu akan menyorok?

terpulang.

aku tak kisah dan ambil peduli apa dlm fikiran kau, kini, esok, lusa, tulat, hari2 kemudian...

mulut kau mulut longkang. bila aku baru nak membidik semula, tahu pula kau terasa.

tapi aku belajar, kadar cepat, dunia ini mana ada keadilan, kan? (semua angguk..)

No comments: